Del Product Placement al Brandplacement en la ficción audiovisual: el caso de Puleva en El Internado
PDF (Español (España))

Keywords

emplazamiento publicitario
product placement
brand placement
publicidad no convencional en televisión
series de televisión
El Internado advertising placement
product placement
brand placement
nonconventional advertising in television
television shows
El Internado

How to Cite

Segarra Saavedra, J. A. ., & Plaza Nogueira, A. (2022). Del Product Placement al Brandplacement en la ficción audiovisual: el caso de Puleva en El Internado. COMMUNICATION. International Journal of Audiovisual Communication, Advertising and Cultural Studies, 1(10), 1597–1609. https://doi.org/10.12795/comunicacion.2012.v01.i10.117
Views
  • Abstract 34
  • PDF (Español (España)) 19

Abstract

Why the children drink milk Puleva in El Internado, there are allusions to Clínicas Vitaldent advertising in children classroom and to Universidad Nebrija in the high school? We offer the results of content analysis of television series from the point of view of the advertising placement. After viewing and further analysis of the 7 seasons of the serie broadcast by Antena 3 and its 71 chapters, we identify, categorize and classify the various ways that are still present different brands, products and services on their television and internet messages.

https://doi.org/10.12795/comunicacion.2012.v01.i10.117
PDF (Español (España))

References

DEL PINO, Cristina y OLIVARES, Fernando (2006): Brand Placement: integración de marcas en la ficción audiovisual. Barcelona, Gedisa.

DEL PINO, Cristina (2006). “El ‘brand placement’ en seis series españolas. De Farmacia de Guardia a Periodistas: un estudio empírico” en Revista Latina de Comunicación Social nº 61, 2006. Disponible en Internet (27.102.2008) http://www.ull.es/publicaciones/latina/200617delPino.htm

FERNÁNDEZ CAVIA, José (2005): “Nuevos formatos publicitarios en televisión: análisis de la situación actual y perspectivas de futuro” en Bartrina, J. (coord.) 21 Seminario de Televisión. AEDEMO, 2, 3 y 4 febrero de 2005, Valencia, pp. 85-102.

FERNÁNDEZ GÓMEZ, Erika (2009): “Análisis del product placement en la serie Los Hombres de Paco”, en Revista Prisma Social nº 4, 2009. Disponible en Internet (20.01.2012) http://www.isdfundacion.org/publicaciones/revista/pdf/06_N4_PrismaSocial_erikafernandez.pdf

LAERMER, Richard y SIMMONS, Mark (2008): Punk marketing. La guía indispensable para creativos que quieren derribar los vestigios del marketing tal como lo conocemos. Barcelona, Planeta Empresa.

MÉNDIZ NOGUERO, Alfonso, (2000) Nuevas formas publicitarias. Patrocinio, Product Placement, Publicidad en Internet. Málaga, Universidad de Málaga. Servicio de Publicaciones e Intercambio Científico.

REINARES LARA, Pedro y REINARES LARA, Eva, (2003) Fundamentos básicos de la gestión publicitaria en Televisión. Madrid, ESIC.

SEGARRA SAAVEDRA, Jesús, PLAZA NOGUEIRA, Alberto (2011): “Análisis del brandplacement en la ficción audiovisual española: el caso de El Internado” en la recopilación de comunicaciones del III Congreso Internacional Latina de Comunicación Social de la Revista Latina de Comunicación Social, celebrado en la Universidad de Tenerife del 5 al 9 de diciembre del 2011.

SEGARRA SAAVEDRA, Jesús y TUR VIÑES, Victoria (2011): “Análisis de contenido del emplazamiento publicitario en ‘Sexo en Nueva York’: desde el Mac televisivo al HP cinematográfico” en la recopilación de comunicaciones del IV Congreso Internacional sobre Análisis Fílmico: nuevas tendencias e hibridaciones de los discursos audiovisuales en la cultura digital contemporánea, celebrado por la Universidad Jaume I de Castellón del 27 al 29 de abril de 2011.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2012 Jesús Antonio Segarra Saavedra, Alberto Plaza Nogueira

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...