Televisión digital y programación: de la televisión de siempre a la televisión de pago y multicanal
Keywords:
Televisión digital, programación, multicanalAbstract
El presente artículo analiza la evolución de la programación en las televisiones en España desde sus inicios a mediados de los años cincuenta con una televisión pública y en blanco y negro hasta la televisión digital multicanal de pago. A pesar de los años transcurridos y de los avances tecnológicos que se han producido la programación no ha variado sustancialmente. Lo que sí ha cambiado ha sido la cantidad de la oferta y la presentación al público; ahora por áreas temáticas.
Downloads
References
Referencias
ALVAREZ MONZONCILLO, J.M e IWENS J. L. El futuro del audiovisual en España: las transformaciones de pago. Tesis Doctoral, Madrid, 1996, p. 357.
ALVAREZ MONZONCILLO, J.M Nuevas formas de consumo audiovisual: el caso hegemónico de la televisión ante el marco europeo. Fundesco. Madrid. 1992, p. 29
BALDWIN, T. & MCVOY, S. Cable Communication. Prentice Hall, Inc. New Jersey. 1988. Second Edition, p. 6.
DIAZ, L. La Televisión en España 1949-1995, Alianza, Madrid, 1995, p. 700.
El País, 15 de febrero de 1998, Negocios, p. 3.
IBAÑEZ, J.L. y MARIN, F. “La estructura de la programación de ETB-ETB 1: la circulación de los programas de televisión. La programación cultural”. Kobie (Serie Bellas Artes). Diputación de Vizcaya, nº 5. 1988. pp. 7-
PIAGET, Henry. La Televisión por cable empieza mañana. Fundesco-Editorial Tecnos. Madrid. 1985, p. 21
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación is an open access journal, which means that all content is freely available at no charge to the user or their institution. Users may read, download, copy, distribute, distribute, print, search or link to the full text of articles, or use them for any other lawful purpose, without seeking prior permission from the publisher or author. This definition of open access is in accordance with the Budapest Open Access Initiative (BOAI).

Unless otherwise noted, all content in the electronic edition is distributed under a "Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License". You can consult the informative version and legal text of the licence here. This should be expressly stated in this way where necessary.
In case of acceptance of the manuscript, the authors cede the rights of the work for its publication to Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación under the Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International license contract (CC BY-NC-SA 4.0). The authors retain copyright and third parties are authorised to copy, distribute and make use of the work, provided they comply with the terms and conditions set out in the licence
- Cite the authorship and the original source of publication (journal, publisher and URL of the work).
- Do not use them for commercial purposes.
- If you remix, transform or create from the material, you must release your contributions under the same license as the original.
More information can be found at https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es















