Abstract
This article is about pigeon in Picasso art work, in the entire specialty: painting, print, sculpture and ceramics. Is the first study about pigeon identity, hers slits and characteristic, include hers habits. So is detectable differentiate between his father´s (José Ruiz Blasco) Spanish exposing and Picasso´s fantasy
pigeon.
References
BAGUNYÀ, Lluís: “La formación académica y el aprendizaje: Málaga 1890-Barcelona 1897; en VVAA: Picasso. La formación de un genio, 1890-1904; en VVAA: Picasso. La
formación de un genio, 1890-1904; Barcelona, Lunwerg Editores, 1997.
BERNADAC, Marie-Laure: “Los últimos cuadros”; en VVAA: Picasso Total, Barcelona, Ediciones Polígrafa, 2000.
BOIX, Esther: Del Arte Moderno, Vol. III; Polígrafa, Barcelona, 1993.
BONET, Juan Manuel: “Barcelona, fábrica de dibujos, o el dibujo como laboratorio”; en VVAA: Picasso. La formación de un genio, 1890-1904; Barcelona, Lunwerg Editores, 1997.
CAWS, Mary Ann: Dora Maar, con y sin Picasso; Barcelona, Destino, 2000.
CHIPP, Herschel B: El Guernica de Picasso; California, Universidad de California Press, Berkeley y Los Ángeles, 1988. Barcelona, Polígrafa, 1991.
DAIX, Pierre; BOUDAILLE, Georges: Picasso, 1900-1906; Catálogo razonado de la obra pintada, Neuchatel, 1988.
DAIZ, Pierre; y ROSSELET: Le Cubisme de Picasso, Catalogue raizonné de l´ouvre peint,1907-1916; Neuchatel, 1979.
GRIS, Juan: Conferencia pronunciada para el Grupo de Estudios Filosóficos y Científicos de La Sorbona, en el Anfiteatro Michelet, el día 15 de mayo del año 1924. Reproducida por KANHWEILER, Daniel-Henry: Juan Gris. Sa vie, son oeuvre, ses écrits; París Ediciones Gallimard, 1946; Barcelona, Quaderns Crema, 1995.
GUAL, Malén: “El primer contacto con la vanguardia en Barcelona 1899-1900”; en VVAA: Picasso. La formación de un genio, 1890-1904; en VVAA: Picasso. La formación de un genio, 1890-1904; Barcelona, Lunwerg Editores, 1997.
GÜSE, Ernst-Gerhard; y RAU, Bernd: Pablo Picasso. Die Litographien; Stuttgart, 1988.
LÉAL, Brigitte: “El padre como maestro”; en VVAA: Picasso Total, Barcelona, Ediciones Polígrafa, 2000.
LUQUE TERUEL, Andrés: “Consideración histórica del cubismo, origen del arte cubista en Las señoritas de Aviñón y nueva valoración de la pintura cubista de Picasso”; en Zaragoza, Boletín Museo e Instituto Camón Aznar, Ibercaja, 2007.
LUQUE TERUEL, Andrés: “Nueva clasificación de las esculturas planas de Picasso, en París, Vallauris, Cannes y Mougins”; en Málaga, Boletín de Arte, 2009.
MARTÍN MARTÍN, Fernando: El Pabellón Español en la Exposición Universal de París en 1937; Sevilla, Servicio de Publicaciones de la Universidad de Sevilla, 1982.
OCAÑA, María Teresa: “Los años de la eclosión”; en VVAA: Picasso. La formación de un genio, 1890-1904; Barcelona, Lunwerg Editores, 1997.
PALAU i FABRE, Josep: Picasso vivent (1881-1907), Barcelona, Polígrafa, 1980.
PIOT, Christine: “1937: en torno al Guernica”; en VVAA: Picasso Total, Barcelona, Ediciones Polígrafa, 2000.
RAFART I PLANAS, Claustre: “El rechazo a la Academia y el anhelo de modernidad”; en VVAA: Picasso. La formación de un genio, 1890-1904; Barcelona, Lunwerg Editores, 1997.
RICHARDSON, John: Picasso: una biografía, Vol, I; Madrid, Alianza, 1995.
RUEDA, Juan Francisco; y MARTÍN MARTÍN, Fernando: Ruiz Blasco. Ruiz Picasso. Millones de palomas…; Málaga, 2014.
SPIES, Werner: Picasso sculptor; Stuttgart, Gerd Hatje, 1971.
SPIES, Werner: La escultura de Picasso; Barcelona, Polígrafa, 1989.
SPIES, Werner: Picasso sculpteur; París, Gallimard, 2000.
VIVES, Rosa: “Desafío en la hoja de papel”; en VVAA: Picasso. La formación de un genio, 1890-1904; Barcelona, Lunwerg Editores, 1997.
VVAA: Picasso. La formación de un genio, 1890-1904; Barcelona, Lunwerg Editores, 1997.
VVAA: Picasso Total, Barcelona, Ediciones Polígrafa, 2000.
WARNCKE, Carsten-Peter: Pablo Picasso, 1881-1973, Vol. I; Colonia, Benedikt Taschen, 1992.
ZERVOS, Christian: Catálogo de la obra de Picasso; París, Cahiers d´Art, 1932-1978.