Identidades profesionales en educación desde una perspectiva de género
Abstract
Este trabajo presenta los resultados de una investigación sobre los perfiles y trayectorias profesionales de pedagogos/as. Fundamentado en los planteamientos de la teoría feminista y en la línea de los estudios de género, el objetivo científico ha sido descubrir las formas cualitativamente distintas en que los profesionales experimentan, perciben y comprenden su realidad profesional. Conocer esta diversidad de caminos y perfiles que definen la identidad profesional de un/una pedagogo/a introduce datos novedosos para la construcción de una imagen ajustada a la actual práctica profesional de la pedagogía, así como para el análisis y reflexión sobre la heterogeneidad de modelos y trayectorias profesionales en educación, superando concepciones y modelos tradicionales, normativos y esterotipados respecto al ejercicio de una profesión.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
Authors conserve the copyrights and cede to the journal the right for first publication, with the work registered with the attribution licence of Creative Commons, which allows third parties to use the published work as long as they mention the authorship and the first publication in this journal.
The authors may make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g. include it an institutional repository or publish it in a book) as long as it clearly indicates that the work was first published in this journal.
Authors are allowed and indeed recommended to publish their work on the internet (for example on institutional or personal pages) before and during the revision and publication process, because it can lead to productive exchanges and greater and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).