Typography on the film poster: creative writing as a mode of expression
PDF (Español (España))

Keywords

Cartel
Cine
Publicidad Cartel
Cinema
Advertising

How to Cite

Gómez Pérez, F. J. (2022). Typography on the film poster: creative writing as a mode of expression. COMMUNICATION. International Journal of Audiovisual Communication, Advertising and Cultural Studies, 1(1), 203–216. https://doi.org/10.12795/comunicacion.2002.V01.i01.15
Views
  • Abstract 269
  • PDF (Español (España)) 151

Abstract

 

 

https://doi.org/10.12795/comunicacion.2002.V01.i01.15
PDF (Español (España))

References

ALCÁCER GARMEDIA, J. A. (1991). El mundo del cartel. Madrid. Ediciones Granada.

BARNICOAT, J. (1976). Los carteles: su historia y lenguaje. Barcelona. Gustavo Gili.

COSTA, J. (1987). Imagen global. Barcelona. Ceac.

ENEL, F. (1977). El cartel: lenguaje, funciones, retórica. Valencia. Fernando Torres Editor.

GARÓFANO SÁNCHEZ, R. (1989). Saber de imagines: el cartel, el comic y el cine. Cádiz. Casa de Ahorros de Cádiz.

PERALES BAZO, F. "Cine y publicidad: el afiche cinematográfico". En REY, Juan (Edit.). (1985) Algunas considerations sobre la comunicación empresarial e institutional. Sevilla. MAECEI, 89-97.

REY, J. (1997). "El iconismo gráfica en la escritura publicitaria". En Revista QUESTIONES PUBLICITARIAS, 6. Sevilla. MAECEI. 9-28.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2002 Francisco Javier Gómez Pérez

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...