Abstract
Like it is known, proliferation of digital content and creativity which some platforms offer is generating a new form of communication. Memes are a new expression of the unavoidable cyberculture, which is invading many areas of our lives. One of those areas is art itself. That is why we are going to try to settle in this work at what point a meme, whose main definition is associated with comedy or entertainment, can transmute into a piece of art.
References
BENJAMIN, WALTER. (2010). La obra de arte en la época de su reproductibilidad técnica. Casimiro Libros, Madrid.
CARROLL, NOEL. (2002). Una filosofía del arte de masas. Trad. Javier Alcoriza Vento. Machado Libros, Madrid.
GARCÍA, AGNÉS. (2020). Memes y políticas de identidad: El poder de la risa en la cultura digital. Arte y políticas de identidad, Vol.23, pp.144-162
GONZÁLEZ ACOSTA, MELVIS; AMOROSO PERALTA, SILVANA; RODRÍGUEZ RODRÍGUEZ, DIANA. (2020). Los memes: Prácticas artísticas participativas en el ciberespacio. Revista de Investigación y Pedagogía del Arte, No. 7, Universidad de Cuenca. https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/revpos/article/view/3015/2060
RUIZ MOSCARDÓ, JAVIER (2018). La mayor comprensión para el mayornúmero: la posición de Noel Carroll acerca del “arte de masas”. Revista Guillermo de Ockham, Vol. 16, No. 1, pp. 37-44

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2022 Sergio Ruiz