THE PICTORICAL HERITAGE OF THE PRIORAL CHURCH OF EL PUERTO DE SANTA MARÍA

Authors

DOI:

https://doi.org/10.12795/LA.2022.i34.10

Keywords:

Pintura, Renacimiento, Baroque, nineteenth centuty

Abstract

The present paper receives the large pictorical heritage conserved in the Prioral church of El Puerto de Santa María, with paintings that oscillate from XVI to XIX century with its study, analysis and assessment.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Angulo Íñiguez, Diego (1961): “Miscelánea Murillesca”. En: Archivo Español de Arte, 133, pp. 1-24.

Quiles García, Fernando (2006): Alonso Miguel de Tovar. Sevilla: Diputación de Sevilla.

Recio Mir, Álvaro (2006): “La transformación neoclásica de la Prioral de El Puerto de Santa María (Cádiz): Presbiterio, tabernáculo y coro”. En: Laboratorio de Arte, 19, pp. 303-327.

Ortega y Ortega, Enrique (2006): “El retablo de los Benavides en la Prioral de El Puerto. Análisis tecnológico y estado de conservación”. En: Ruiz de la Canal, María Dolores/García Pazos, Mercedes (eds.): La conservación de retablos: catalogación, restauración y difusión. El Puerto de Santa María: Ayuntamiento del Puerto de Santa María, pp. 721-732.

Pomar Rodil, Pablo J. (2006): “San José con el Niño”. En: Quiles García, Fernando/Cano Rivero, Ignacio (coms.): Alonso Miguel de Tovar (1678-1752). Sevilla: Junta de Andalucía, Consejería de Cultura, pp. 44-45.

Valdivieso González, Enrique (2016): “Dos pinturas inéditas de Sebastián Muñoz”. En: Boletín de la Real Academia de Bellas Artes de la Purísima Concepción, 51, pp. 69-72.

Valdivieso González, Enrique (2018): La escuela de Murillo. Sevilla, Editorial Universidad de Sevilla.

Published

2022-10-05