Philosophy for children as an approach to the 2030 Agenda. The necessity to shape a citizenship cosmopolitan, critical and compassionate
Abstract
There are currently a variety of ethical challenges that inevitably have an impact on the educational landscape. Some of these challenges are manifested and made clear in the 2030 Agenda through the various Sustainable Development Goals. From our point of view, a cosmopolitan conception will be necessary in order to be able to approach the magnitude of these goals from the perspective of education. But that is not all. Which educational and pedagogical strategies can be framed in this context of education and global citizenship? Can any methodological construct allow us to approach the 2030 Agenda? The proposal here will be Philosophy for Children as a project capable of guiding us towards the discussion and attainment of the Sustainable Development Goals.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
1. Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
2. Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
3. Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).
- Abstract 38
- pdf (Español (España)) 29