Humorous advertising: a serious commitment to funny spots
PDF (Español (España))

Keywords

Spot
Publicidad
Humor Spot
Advertising
Humour

How to Cite

Gómez Abeja, D. (2022). Humorous advertising: a serious commitment to funny spots. COMMUNICATION. International Journal of Audiovisual Communication, Advertising and Cultural Studies, 1(1), 333–340. https://doi.org/10.12795/comunicacion.2002.v01.i01.23
Views
  • Abstract 125
  • PDF (Español (España)) 196

Abstract

 

 

https://doi.org/10.12795/comunicacion.2002.v01.i01.23
PDF (Español (España))

References

BASSAT, L. (1993). El libro rojo de la publicidad. Barcelona: Folio.

FERNÁNDEZ FLÓREZ, W. (1957). Antología del humorismo en la literatura universal. Barcelona: Labor.

GRAN ENCICLOPEDIA LAROUSSE (1998). Barcelona: Planeta.

HARRISON, T. (1992). Manual de técnicas de publicidad. Bilbao: Deusto.

HOPKINS, C. (1985). Publicidad científica. Barcelona: Orbis.

LEÓN, J. L. (2001). Mitoanálisis de la publicidad. Barcelona: Ariel.

OGILVY, D. (1985). Confesiones de un publicitario. Barcelona: Folio.

-(1984). La publicidad. Barcelona: Folio.

REAL ACADEMIA ESPA˜˜NOLA (1992). Diccionario de la Lengua Española. Barcelona: Espasa Calpe.

GUTIÉRREZ GONZÁLEZ, P. P. (1999). "El humor en la publicidad de televisión: languages y Mensajes". En La publicidad en televisión, A. Pena Rodríguez (coord.) (ed.), 133-167. Pontevedra: Diputación Provincial.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2002 Domingo Gómez Abeja

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...