Abstract
Despite the Rethoric was refused during centuries as persuasive technique, it is obvious today that its argumentative resources, due to their complete integration in the publicity discourse, have become an axis of the consumer society and have taken the Rethoric into a privileged place in the studies of the mass-media. This means that it must be applied in the analysis of the publicitary discourse an interdisciplinary approach that bears in mind the strong interdiscoursive proccesses that configure our social system.
References
BEUCHOT, M (2000). Tratado de hermenéutica analógica: hacia un nuevo modelo de interpretación. México, Universidad Autónoma de México.
BUENO, G. (2000). Televisión: apariencia y verdad. Barcelona, Gedisa.
CASETTI, F. (1991). Modelli comunicativi della pubblicità, en VVAA: Il linguagio della pubblicità. Milano, Mursia.
ECO, U. (1992). Los límites de la interpretación. Barcelona, Lumen.
ESCANDELL VIDAL, M.V. (1993). Introducción a la pragmática. Barcelona, Anthropos.
FLOCH, J.M. (1993), "Muertos en el cascarón", en Semiótica, marketing y comunicación. Barcelona, Paidós.
GENETTE, G. (1992). Ficción y dicción. Barcelona, Lumen.
JAUSS, H.R. (1986). Experiencia estética y hermenéutica literaria. Madrid, Taurus.
KUHN, Th.S. (1971, 1ª1962). La estructura de las revoluciones científicas. México, Fondo de Cultura Económica.
LOTMAN, I.M. (1982). La estructura del texto artístico. Madrid, Itsmo.
MORATARA GARAVELLI, B. (1991, 1ª1989). Manual de retórica. Madrid, Cátedra.
PERELMAN, Ch. y OLBRECHTS-TYTECA, L. (1989, 1ª1960). Tratado de argumentación. MADRID, Gredos.
REY FUENTES, Juan. (Ed., 2003). Consumo, publicidad y cultura. Sevilla, MAECEI.
WHEEL WRIGHT, Ph. (1979). Metáfora y realidad. Madrid, Espasa-Calpe.
VV.AA (1995). Introducción a la psicología de la comunicación. Santiago, Universidad Católica de Chile.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2003 Pedro Javier Millán Barroso