Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 45 No. 1 (2022): Monográfico: Música popular y educación literaria (ss. XX-XXI). Propuestas didácticas para E.S.O. y Bachillerato . Miscelánea. Reseñas
Vol. 45 No. 1 (2022): Monográfico: Música popular y educación literaria (ss. XX-XXI). Propuestas didácticas para E.S.O. y Bachillerato . Miscelánea. Reseñas
Monográfico coordinado por Margarita García Candeira.
DOI:
https://doi.org/10.12795/cauce.v45i1
Published:
2022-12-30
Full Issue
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
Artículos
Leading article: quality and assessment of children’s literature for children’s
Concepción María Jiménez Fernández
9-28
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
Introduction to the monographic issue: popular music and literary education (XX-XXI ce.). Didactic proposals for Spanish E.S.O. and Bachillerato
Margarita García Candeira
33-41
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
Popular music and literary education in multilingual contexts: an inter-artistic and multicultural proposal with a Geographical Information Systems incorporated
Maria Lopez-Sandez
43-63
EPUB (Español (España))
PDF (Español (España))
«La llorona»: song, legend and poetry. A didactic model to work lyrical discourse in secondary education
Ángel Luis Luján Atienza
65-91
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
«Román de Flamenca» and the musical language of Rosalía. A didactic proposal in accordance with the Universal Desing for Learning (UDL))
Beatriz Lores-Gómez, Sonia Martínez Requejo, Sonia Escorial Santa-Marina
93-116
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
Poetry and music: contributions to literary education and didactics of poetry
Begoña Regueiro Salgado
117-141
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
Temporal, cosmic and poetic journeys in the rap of Gata Cattana: a didactic exploration for high school classrooms
Alicia Vara López
143-168
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
Intermediate scenarios
Maximiliano De la Puente
173-187
EPUB (Español (España))
PDF (Español (España))
Reseñas
Matilde de la Torre (2022). Jardín de damas curiosas. Edición, introducción y notas por Luis Pascual Cordero Sánchez. Valladolid: Editorial Páramo. 189 pp.
Manuel A. Broullon-Lozano
191-193
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
Enrique Encabo e Inmaculada Matía Polo (eds.) (2021). Entre copla y flamenco(s). Escenas, diálogos e intercambios. Madrid: Dykinson.
Alejandro Coello Hernández
195-198
EPUB (Español (España))
PDF (Español (España))
Nieto Caballero, Guadalupe (2020). Francisco Valdés en sus libros: estudio de la obra de un autor olvidado de la Edad de Plata. Berlín: Peter Lang. ISBN 9783631810705. 167 pp.
María Martínez Deyros
199-201
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
English
Español (España)
Deutsch
Français (Canada)
Português (Brasil)
Italiano
Português (Portugal)
Block title
LA COMUNICACIÓN EN EL PROCESO DE ENSEÑANZA–APRENDIZAJE: SU PAPEL EN EL AULA COMO HERRAMIENTA EDUCATIVA
139
«La llorona»: canción, leyenda y poesía. Un modelo didáctico para trabajar el discurso lírico en la educación secundaria
51
Poesía y música: aportaciones a la educación literaria y a la didáctica de la poesía
33
El «Román de Flamenca» y el lenguaje musical de Rosalía. Una propuesta didáctica conforme al Diseño Universal de Aprendizaje (DUA)
28
La música popular y la educación literaria en contextos multilingües: una propuesta interartística y multicultural con incorporación de Sistemas de Información Geográfica
16