Abstract
We intend to continue with the study of the set Sociedad liquida, whose first approaches we advanced in a previous study. We include five new pieces in the context of a conceptual evolution that responds towork and constant experimentation, factors that consecrate him as one of the most important Spanish painters of the current scene.
References
BÁÑEZ SIMÓN, José Manuel: “Sociedad Líquida: Una nueva serie de Joaquín González Quino”. En El Pájaro de Benín, nº 3, Universidad de Sevilla, 2018, págs. 38-55.
BAUMAN, Zygmunt: Modernidad líquida, traducción de Mirta Rosenberg, México, 2000.
BOZAL, Valeriano: Modernos y postmodernos, Historia 16, Madrid, 1989.
IGLESIAS CUMPLIDO, Alicia: “Joaquín González Quino, pintor de amplias series”. En Andrés Luque Teruel y Alicia Iglesias Cumplido: Grupo Pegamento. Ritmos y colores, Museo municipal de Faro, 9 de junio a 19 de agosto de 2018, Sevilla, 2018, págs. 40-53.
LUQUE TERUEL, Andrés: Joaquín González. Aproximación a su obra (documentos y ensayos), Sevilla, 1999.
LUQUE TERUEL, Andrés: Las danzas prehistóricas de Joaquín González, Sevilla, 1999.
LUQUE TERUEL, Andrés: “Joaquín González (Quino). Fundamentos teóricos de siete series inéditas”. En Laboratorio de Arte, nº 14, Universidad de Sevilla, 2001, págs. 137-162.
LUQUE TERUEL, Andrés: Grupo Pegamento. Punto de encuentro de Artistas Independientes, Sevilla, 2013.
LUQUE TERUEL, Andrés: Convergencias y divergencias. Grupo pegamento, Sevilla, 2015.
LUQUE TERUEL, Andrés: “De la Geometría Alternativa a la Nueva Geometría de Joaquín González Quino”. En Laboratorio de Arte, nº 30, Sevilla, 2018 (en prensa).