Being an author and reader: writing to yourself. Apply writing in philosophical consulting
Abstract
The purpose of this text is to present writing as a philosophical act that allows for self-encounter and dialogue, while also paving the way for creativity and philosophical reflection. Thus, when applied in philosophical consultancy, writing enriches the philosophical act by facilitating the encounter between the creative and critical dimensions. Through writing exercises, the consultee draws upon their experiences, emotions, ideas, and beliefs to concretize, organize, and articulate them through writing, inherent to the critical dimension. However, they could also tap into their freedom and imagination to explore new possibilities, propose fresh perspectives, or establish relationships between ideas, thereby opening avenues for the creative dimension. This text also provides examples of writing exercises conducted during certain sessions and elucidates the impact they had on their development.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
1. Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
2. Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
3. Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).
- Abstract 14
- pdf (Español (España)) 16