MAROSA AND BECOMING (1932-2004)
DOI:
https://doi.org/10.12795/RICL.2005.i01.08Keywords:
Marosa di Giorgio, tiempo, devenirAbstract
Marosa Di Giorgio was a Uruguayan writer who excelled in both poetry and prose. His poetic work is characterized by a constant evolution that directly affects the temporal dimension of the texts. This work analyzes the different temporal aspects and how they enrich the reading of the author's poems.
Downloads
Metrics
References
Bataille, G. (1970). Breve historia del erotismo. Editoria Calden
Deleuze, G., Morey, M., Molina, V., & T. (1994). Lógica del sentido. Barcelona: Paidós.
Di Giorgio, M., & Helder, D. G. (2000). Los papeles salvajes. Adriana Hidalgo: Buenos Aires.
Echavarren, R. (1992). Marosa di Giorgio, última poeta del Uruguay. Revista Iberoamericana, 58(160), 1103-1115.
Fermín, G. A. R. (2020). La flor de Lis de Marosa di Giorgio: entre lo especular y el surrealismo. TRIM. Tordesillas, revista de investigación multidisciplinar, (19), 99-118.
Olivera-Williams, M. R. (2005). La imaginación salvaje: Marosa di Giorgio. Revista Iberoamericana, 71(211), 403-416.
Perniola, M. (2014). El iconoclasma erótico de George Bataille. Andamios, 11(24), 151-164.
Posada, T. V. (1992). Quinta noche: la poesía selección de poemas presentados en el recital de la séptima semana del lenguaje (1991). Revista institucional| UPB, 41(134), 69-76.
Zaid, G. (2004). Tres conceptos de obras completas. Letras libres, 6, 44-47.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Accepted 2019-02-04
Published 2005-04-09
- Abstract 115
- PDF (Español (España)) 44