MAROSA AND BECOMING (1932-2004)

Authors

  • Graciela Rubio Universidad Academia de Humanismo Cristiano

DOI:

https://doi.org/10.12795/RICL.2005.i01.08

Keywords:

Marosa di Giorgio, tiempo, devenir

Abstract

Marosa Di Giorgio was a Uruguayan writer who excelled in both poetry and prose. His poetic work is characterized by a constant evolution that directly affects the temporal dimension of the texts. This work analyzes the different temporal aspects and how they enrich the reading of the author's poems.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

Bataille, G. (1970). Breve historia del erotismo. Editoria Calden

Deleuze, G., Morey, M., Molina, V., & T. (1994). Lógica del sentido. Barcelona: Paidós.

Di Giorgio, M., & Helder, D. G. (2000). Los papeles salvajes. Adriana Hidalgo: Buenos Aires.

Echavarren, R. (1992). Marosa di Giorgio, última poeta del Uruguay. Revista Iberoamericana, 58(160), 1103-1115.

Fermín, G. A. R. (2020). La flor de Lis de Marosa di Giorgio: entre lo especular y el surrealismo. TRIM. Tordesillas, revista de investigación multidisciplinar, (19), 99-118.

Olivera-Williams, M. R. (2005). La imaginación salvaje: Marosa di Giorgio. Revista Iberoamericana, 71(211), 403-416.

Perniola, M. (2014). El iconoclasma erótico de George Bataille. Andamios, 11(24), 151-164.

Posada, T. V. (1992). Quinta noche: la poesía selección de poemas presentados en el recital de la séptima semana del lenguaje (1991). Revista institucional| UPB, 41(134), 69-76.

Zaid, G. (2004). Tres conceptos de obras completas. Letras libres, 6, 44-47.

Published

2005-04-09

How to Cite

Rubio, G. (2005). MAROSA AND BECOMING (1932-2004). International Journal of Cultures and Literatures, (1), 74–84. https://doi.org/10.12795/RICL.2005.i01.08

Issue

Section

Artículos español
Received 2019-02-04
Accepted 2019-02-04
Published 2005-04-09
Views
  • Abstract 115
  • PDF (Español (España)) 44