Communication codes in mass audio-visual production on YouTube
PDF (Español (España))

Keywords

YouTube
fragmentación
hipertexto
prosumidor
gameplay YouTube
fragmentation
hypertext
prosumer
gameplay

How to Cite

Quintero Ramírez, D. . (2022). Communication codes in mass audio-visual production on YouTube. COMMUNICATION. International Journal of Audiovisual Communication, Advertising and Cultural Studies, 1(15), 77–90. https://doi.org/10.12795/comunicacion.2017.v01i15.06
Views
  • Abstract 25
  • PDF (Español (España)) 12

Abstract

A concrete panorama of the manners of realizing that the creators of content for YouTube have developed in an auto regulated pattern. Formal practices widely constant have been successfully identified, and has been defined the fragmentation and the naturalization of the hypertext as other two fundamental aspects that also enjoy a significant recurrence. These manners of the production create the canons of the massive audiovisual production in YouTube.

https://doi.org/10.12795/comunicacion.2017.v01i15.06
PDF (Español (España))

References

ALBERICH, Jordi (2005): “Nuevas formas en la narración audiovisual”, en

ALBERICH, Jordi y ROIG Antoni (eds.): Comunicación audiovisual digital. Barcelona, UOC, pp. 209-227.

AIMC (2016): “Encuesta AIMC a usuarios de internet”. Disponible en internet (1.10.2016): http://download.aimc.es/aimc/ROY76b/macro2015.pdf

BURGESS, Jean y GREEN Joshua (2009): “Youtube’s Popular Culture”, en

BURGESS, Jean y GREEN Joshua: YouTube (eds.): Online Video and Participatory Culture. Cambridge, Polity Press, pp. 38-58.

DAFONTE-GÓMEZ, Alberto (2014): “The Key Elements of Viral Advertising. From Motivation to Emotion in the Most Shared Videos”, en Revista Comunicar nº43, 1998, pp. 199-206.

DOMINGO, David (2005): “Lenguajes de la comunicación digital”, en ALBERICH, Jordi y ROIG, Antoni (eds.): Comunicación audiovisual digital. Barcelona, UOC, pp. 177-209.

ECKLER, Petya, y BOLLS, Paul (2011): “Spreading the Virus: Emotional Tone of Viral Advertising and its Effect on Forwarding Intentions and Attitudes, en Journal of Interactive Advertising nº 11, 2011, pp. 1-11.

FONSECA, Pablo (2006): “‘Time’ escoge a You Tube como el invento del 2006”, en La Nación, Costa Rica (26.11.2006).

GUARINOS, Virginia, y GORDILLO, Inmaculada (2010): “El microrrelato audiovisual como narrativa digital necesaria”, en IX Conferencia

Iberoamericana en Sistemas, Cibernética e Informática, Orlando, Estados Unidos.

LANDOW, George (1995): Hipertexto. La convergencia de la teoría crítica contemporánea y la tecnología. Traducción de Patrick Ducher. Barcelona, Paidós.

MURRAY, Janet (1999): Hamlet en la holocubierta. El futuro de la narrativa en el ciberespacio. Traducción de Susana Pajares. Barcelona, Paidós.

PIROUZ, Dante, JOHNSON Allison, THOMSON, Matthew y PIROUZ, Raymond (2015): “Creating Online Videos That Engage Viewers” en MIT Sloan Management Review. Disponible en internet (01.04.2016) de http://sloanreview.mit.edu/article/creating-online-videos-that-engageviewers/

RUÍZ, Jaime (2005): “Propuesta metodológica para el estudio de las formas de comunicación en Internet”, en LÓPEZ, Guillermo. (ed.): El ecosistema digital. Modelos de comunicación, nuevos medios y público en internet. Valencia, Servei de Publicacions de la Universitat de Valencia, pp. 31-54.

SÁEZ, Chiara (2010): “Series para móviles y series por internet: el lenguaje de las nuevas pantallas y su aterrizaje en la televisión española”. En II Congreso Internacional de la AE-IC: Comunicación y Desarrollo en la Era Digital, Universidad de Málaga, España.

TEIXEIRA, Thales (2012): “The New Science of Viral Ads”, en Harvard Business Review. Disponible en internet (01.04.2016): https://hbr.org/2012/03/thenew-science-of-viral-ads

TOFFLER, Alvin (1980): The Third Wave. Nueva York, Bantam Books.

WEST, Tyler (2011): “Going Viral: Factors That Lead Videos to Become Internet Phenomena”, en The Elon Journal of Undergraduate Research in Communications, nº2, 2011, pp. 76-84.

ZANORI, Leandro (2008): El imperio digital. El nuevo paradigma de la comunicación 2.0. Buenos Aires, Ediciones B.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2017 Daniel Quintero Ramírez

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...