Abstract
This paper analyzes graffiti since it emerged in the marginalized neighborhoods of New York and Philadelphia at the hands of young gang members seeking personal recognition. The causes that led to its birth and its evolution are explained through the intertwined stories of its protagonists
References
BANSKY. “Usted representa una amenaza tolerable y si no fuer así ya lo sabría…”. LA MARCA. 2017.
CHANG, Jeff. “Generacion HIP-HOP”. Caja Negra. 2014.
COOPER, Martha. “Subway Art”. Thames and Hudson. 2015.
DANYSZ, Magda. “Arte Abrano. Una antología Ilustrada”. Promopress11. 2016
INVANDER. “Invasion Los Angeles 2.1: 1999-2018”. Control P Editions. 2018.
LABURU, Arantza. “Grafitis. Sanción, condena penal o manifestación artística”. RIIPAC Revista sobre el Patrimonio Cultural: Regulación, Propiedad intelectual e industrial, 5-6, 2015, pp. 1-6.
LOPEZ GIMENEZ, Diego: “Yo, Grafitera”. Madrid. Fundamentos. 2022.
MÜLLER, Jeans. REMINGTON, R. Roger “Logo Modernism”. Taschen. 2015.
PEREZ AGUSTI, Adolfo, ROJAS, Roberto. “Grafiti: El unico Arte perseguido por la ley”. Masters: Adolfo Perez Agusti. 2016.
PISKOR, Ed. “Hip Hop Family Tree: La historia del Hip Hop como nunca la habías visto”. Flow Press Media SL. 2018.
VVAA.“Getting up/Hacerse ver: El grafiti metropolitano en Nueva York”. Capitan Swing S.L. 2012.
