Abstract
Throughout these pages it is intended to know not only the concerns of the artist in his role as a painter; but also to show what were his references, sources of influence and the different techniques used by him throughout his ephemeral and intense artistic life.
References
AAVV: Pinturas Ocaña. Madrid: Museo Español de Arte Contemporáneo, 1985. BIHALJ MERIN, O: El arte Naif. Barcelona, 1987.
BONET, A. (Coord.): Arte del franquismo. Madrid, 1981.
BUSTOS, M., CABRERA, R., GÓMEZ, G. & SALAS, P: Actitudes de los estudiantes de la universidad de Valparaíso frente a la homosexualidad. Valaparaíso, 2007
BUXAM, J. M: Conciencia de un singular deseo. Barcelona, 1997. CALDITO, M. S: La obra pictórica de Julián Pacheco. Sevilla, 2004
CALVO SERRALLER, F: Del futuro al pasado. Vanguardia y Tradición en el arte español contemporáneo. Madrid, 1981.
CERRO, Sandra Mª: Chagall, el arte de la alegría. Madrid, 2014, pp. 2-12
ELDERFIELD, John: El Fauvismo. Madrid, 1983, pp.11-15.
FERNÁNDEZ- PUNSOLA, A.; AVÍN, L.; GONZÁLEZ FUENTES, J.A: Ocaña y los del Norte. Santander: Galería ZOOM, 2010.
FRATINI, F, CIRESE, A.; ARGAN, G. C: Arte Popular Moderno. Sevilla. 2004. p. 15
GARCÍA, YEDRA Mª; RUIZ DE LA CANAL, M. D; GALÁN, A: “Metodologías para la conservación del legado material e inmaterial de Ocaña.” en SANCHEZ PÉREZ, J.A. (Coord.): Conservación de Arte Contemporáneo 13 ª jornada. Madrid: Museo Centro de Arte Reina Sofía, 2012, pp. 209- 223.
GRACIA, V; UNZURRUNZAGA, J.C.; CANDEL, F: Ocaña en Andalucía. Córdoba. Ayuntamiento de Córdoba. Delegación de Cultura, 1984.
HENTZEN, Alfred: El arte del expresionismo alemán. Las Palmas, 1966, pp. 1-7.
HERVÁS LEÓN, Miguel: La quinta de Goya y sus pinturas negras: Dos siglos de desventuras (1819-2019). Madrid, 2009, pp.39-56.
IBARZ, J: “Fandangos de Ocaña en la Bohemia” en Tele/Expres. Barcelona, 1978. p. 30
JACCARD- BEUGNET, A. M.T. Domon: José Luis Pérez Ocaña (1947-1983). BesaÇon, 1984, p. 26.
MUÑOZ CANTOS, A: Panorama de las artes plásticas actuales. Barcelona, 1981.
MUÑOZ CANTOS: “Ocaña, la primavera” en Artes plásticas, 52, Barcelona, 1982, pp. 39-42. NARANJO FERRARI, José. CIOC (centro de interpretación Ocaña, Cantillana).Cantillana, 2018, pp. 40.
TORRUELLAS, P: Exposición de Ocaña 1982. Proyecto de la Exposición “La primavera”, Barcelona, 1981.
ZABALA, Ignacio: Ocaña, pinturas. Madrid, 1985, pp. 2-30.