Media enterprises for children and youth from the 20th century to the present day: a diachronic perspective
DOI:
https://doi.org/10.12795/RiCH.2021.i17.01Downloads
References
Ausubel, David Paul, Novak, Joseph D. y Hanesian, Helen (1998). Psicología evolutiva: un punto de vista cognoscitivo. México: Trillas.
Bacchetti, Flavia (2019). «Sulla letteratura per l’infanzia. Tracce e suggestioni. En Anna Antoniazzi, Scrivere, leggere, raccontare... La letteratura per l’infanzia tra passato e futuro. Studi in onore di Pino Boero (pp. 67-71). Milano: Franco Angeli.
Ballesteros-Aguayo, Lucia (2018). «La prensa católica de Franco: ¡Zas! un modelo de revista infantil (1945)». Revista Internacional de Historia de la Comunicación, 10, pp. 268-285.
Cepparrone, Luigi (2018). «La complessa tessitura del racconto nelle storie letterarie, Un ‘osservatore e testimone attento’». L’opera di Remo Ceserani nel suo tempo, pp. 107-133.
Checa, Antonio (2002). Historia de la prensa pedagógica en España. Sevilla: Secretariado de Publicaciones, Universidad de Sevilla
Giorgi, Pamela y Anichini, Alessandra (2020). Lo straniero di carta: educare all’identità tra Otto e Novecento. Roma: Tab edizioni.
Franco, Marie (2018). Madrid y la modernidad de la literatura infantil de los años veinte y treinta. En Otero Carvajal, Luis Enrique y Pallol Trigueros, Rubén (coord..), La ciudad moderna: sociedad y cultura en España, 1900-1936 (pp. 93-106). Madrid: Los Libros de la Catarata.
Muñoz García, Gema y Jiménez Pablo, Esther (2020). «La infancia en el retrato español. Una mirada a la empatía en la formación del profesorado de Educación Primaria». Didácticas Específicas, 22, pp. 71-87.
Sánchez Pinilla, Francisca (2012). «Análisis de la narrativa infantil escrita por mujeres (1920-1939)». Ocnos: revista de estudios sobre lectura, 8, pp. 57-66.
Roghi, Vanessa (2020). Lezioni di Fantastica: Storia di Gianni Rodari. Roma: Laterza.
Ortega y Gasset, José (2013). La rebelión de las masas. Madrid: Tecnos, 3ª edición.
Piaget, Jean (2012). La Psychologie de l’intelligence. Paris: Armand Colin.
Vygotsky, Lev (1964). Pensamiento y lenguaje. Buenos Aires: Editorial Lautaro.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 RIHC. Revista Internacional de Historia de la Comunicación
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
RiHC. Revista internacional de Historia de la Comunicación is an open access publication, offering its content under the principle that making research available to the public free of charge contributes to the greater exchange of global knowledge.
RiHC. Revista internacional de Historia de la Comunicación adheres to the various initiatives that promote access to knowledge. All content is therefore free of charge and is published under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International license.
By virtue of this, the authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Open access content may be freely shared (that is, copied and redistributed in any medium or format) and adapted (remixed, transformed and built upon).
- Attribution: The user of the content must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. This may be done in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses the user or their use.
- Non Commercial: The content may not be used for any commercial purpose.
- Share Alike: If the content is remixed, transformed or built upon, it must be distributed under the same licence as the original.
- No additional restrictions: No legal terms or technological measures may be applied that legally restrict others from doing anything the licence permits.
- Abstract 216
- pdf (Español (España)) 90