ANOTHER NEW IMMACULATE CONCEPTION BY IGNACIO DE RIES
DOI:
https://doi.org/10.12795/LA.2023.i35.16Keywords:
Ignacio de Ríes, painter, Inmaculate, Gines, SevilleAbstract
This article presents a new work by Ignacio de Ries, located in the parish of Nuestra Señora de Belén, in the town of Gines, Seville. Ignacio de Ries, a painter from the Sevillian school in the first half of the 17th century, was a very interesting artist whose creative personality is becoming better known, currently going from being just a collaborator in the Zurbarane workshop to a painter with his own entity and outstanding in art. local school.
Downloads
References
Alcázar, P. Luis de (1604): Vestigatio Arcanu sensus in Apocalypsis. Amberes.
Brown, Jonathan (1964): Painting in Sevilla from Pacheco to Murillo: A study of artistic trasition. Michigan: Princenton University.
Fernández López, José (1991, ed.2002): Programas iconográficos de la pintura barroca sevillana del siglo XVII. Sevilla: Editorial Universidad de Sevilla.
Fernández López, José (2018): “Una Inmaculada Concepción de Ignacio de Ríes”. En: Laboratorio de Arte, 30, pp. 525-532.
Navarrete Prieto, Benito (1998): Zurbarán y su obrador. Pinturas para el Nuevo Mundo. Valencia: Generalitat Valenciana.
Navarrete Prieto, Benito (2001): Ignacio de Ríes. Madrid: Fundación de apoyo a la Historia del Arte Hispánico.
Pacheco, Francisco (ed. 1956): Arte de la pintura, su antigüedad y grandezas: descriuense los hombres eminentes que ha auido en ella [...] y enseña el modo de pintar todas las pinturas sagradas Madrid: C.S.I.C.
Palomero Páramo, Jesús Miguel (1990): “Notas sobre el taller de Zurbarán: un envío de lienzos a Portobelo y Lima en el año 1636”. En: García, Sebastián (ed.): Extremadura en la Evangelización del Muevo Mundo. Madrid: Turner, pp. 313-330.
Ramos Sosa, Rafael (2015): “Un Crucificado de Ignacio de Ríes en Potosí”. En: Laboratorio de Arte, 27, pp. 605-610.
Serrera, Juan Miguel (1996): “La Reina de los Cielos”. En: Colección Central Hispano, Madrid: Banco Central Hispano, p. 58.
Stratton, Suzanne (1989): La Inmaculada Concepción en el arte español. Madrid: Fundación Universitaria Española.
Valdivieso González, Enrique (1985): “Pintura de los siglos XVII al XX”. En: La Catedral de Sevilla. Sevilla: Guadalquivir, pp. 405-472.
Valdivieso González, Enrique (1986, ed. 2002)., Historia de la pintura sevillana. Sevilla: Guadalquivir.
Valdivieso González, Enrique (2003): Pintura Barroca Sevillana. Sevilla: Guadalquivir.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 LABORATORIO DE ARTE
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Accepted 2023-03-08
Published 2023-10-01