Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Current
Anteriores
Announcements
About
About the Journal
Revisores
Periodicidad
Editorial Team
Política de acceso abierto
Proceso de evaluación por pares
Privacy Statement
Política antiplagio
Compromiso ético
Contact
Submissions
Estadisticas
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
No. 6 (2015)
No. 6 (2015)
Published:
2021-01-27
Full Issue
PDF (Español (España))
Estudios - Articles
TENSIONAL THINKING AND PRACTICE REASON IN ANALOGIC HERMENEUTICS
Mauricio Beuchot Puente
13-28
PDF (Español (España))
PHILOSOPHICAL DIALOGUE AND MILITARY DECISION MAKING
29-51
PDF (Español (España))
SCULPTING REFLECTION AND BEING IN THE PRESENCE OF MYSTERY. PERSPECTIVES ON THE ACT OF PHILOSOPHIZING IN PRACTICE WITH PEOPLE RECOVERING FROM CANCER
53-79
PDF (Español (España))
SHAFTESBURY AS A PRACTICAL PHILOSOPHER
81-101
PDF (Español (España))
PHILOSOPHICAL INFLUENCES AND CRITIQUE TO THE FREUDIAN THEORY ON THE HOMO NATURA IN BINSWANGER’S ANALYTIC-EXISTENTIAL PSYCHIATRY
Joaquín GARCÍA-ALANDETE
103-138
PDF (Español (España))
Comentarios, informes y entrevistas - Commentaries, reports and interviews
PHILOSOPHICAL PRACTICE IN THE JAPANESSE EARTHQUAKE OF 2011. AN INTERVIEW WITH PROF. TETSUYA KONO
141-145
PDF (Español (España))
INVENTING OR ERRING WHILE PHILOSOPHIZING WITH CHILDREN IN LATIN AMERICA: LESSONS FROM A TEACHER
Walter Omar Kohan
147-160
PDF (Español (España))
“PHILOSOPHICAL PRACTICE – CURA SUI” TRAINING PROGRAM
Nacho Bañeras Capell
161-172
PDF (Español (España))
Reseñas - Reviews
Reseñas del número 6
Jose Luís Cisneros Arellano, António Paim, Jorge Sánchez-Majavacas Mellado, Rafael Robles
175-206
PDF (Español (España))
Follow us
Facebook
Twitter
Youtube
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Block title
Filosofía para Niños. Un proyecto para aprender a filosofar
80
MATTHEW LIPMAN: UNA BIOGRAFÍA INTELECTUAL
37
El pensamiento crítico como requisito para la alfabetización digital en el contexto socio-cultural actual
27
El poder de los comienzos: fundamentación filosófica de un laboratorio biográfico en la prisión (Hannah Arendt)
21
Validación de un cuestionario sobre actitudes del profesorado ante la filosofía con o para niños/as
20