Communication and future trends on the digital scene: the universe of SISOMO and the case of the platform Netflix
PDF (Español (España))

Keywords

Internet
Sisomo
Netflix
Usuario Internet
Sisomo
Netflix
User

How to Cite

del Pino, C., & Aguado, E. (2022). Communication and future trends on the digital scene: the universe of SISOMO and the case of the platform Netflix. COMMUNICATION. International Journal of Audiovisual Communication, Advertising and Cultural Studies, 1(10), 1483–1494. https://doi.org/10.12795/comunicacion.2012.v01.i10.108
Views
  • Abstract 98
  • PDF (Español (España)) 47

Abstract

Because of the changes in the new digital society, it is totally indispensable to carry out a reflection through which analyse key points of this new surroundings. That´s why on the one hand, we will tackle the concept SISOMO, acronym of sight, sound and motion, in clear allusion to the revolution that has supposed the combination of the vision, the sound and the movement in the screen. On the other hand, the future of the audiovisual narrative goes through the deep knowledge of the situation of the market. Contents, platforms and world-wide windows are sued by an user that decides as it consumes audiovisual programming in the on-line era, of the new television and communication. It will analyse the case Netflix and will pose conclusions, horizons and tendencies.

https://doi.org/10.12795/comunicacion.2012.v01.i10.108
PDF (Español (España))

References

CARO, Antonio (2011): Comprender la publicidad. Madrid, Trípodos.

BAGOZZI, Richard (1999): “The rol of emotions in marketing”, Journal of the Academy of Marketing Science. Spring 1999 vol. 27, no. 2, 184-206.

BUSTAMANTE, Enrique (2002): “Televisión: errores y frenos en camino digital”, en

BUSTAMANTE, Enrique: Comunicación y cultura en la era digital. Industrias, mercados y diversidad en España. Barcelona. Gedisa, pp. 213-260.

DEL PINO, Cristina (2007): “Nueva era en la comunicación comercial audiovisual: el marketing viral”, en Pensar la publicidad, vol.I, n.2, pp. 63-76

HUERTAS, Juan Carlos, DOMÍNGUEZ y SANZ, Vicente (2011): “Modelos over the top (OTT): regulación y competencia en los nuevos mercados de Internet”, en Política Económica y Regulatoria en Telecomunicaciones. GEER y Telefónica, n.6, 2011, pp. 84-98. Disponible en Internet (marzo de 2011): http://www.telefonica.com/es/about_telefonica/pdf/GEER_marzo2011_n6.pdf

LOPEZ VÁZQUEZ, Belén (2006): Publicidad emocional y estrategias creativas. Madrid, ESIC.

MCQUAIL, Denis (1998): La acción de los medios, los medios de comunicación y el interés público. Buenos Aires, Amorrortu.

MONZONCILLO, José María (2011): La televisión etiquetada: nuevas audiencias, nuevos negocios. Madrid: Ariel y Fundación Telefónica.

MORALES, Fernando (2010). “Televisión: la era de la recomendación”, en Cuadernos de Comunicación Evoca, n.3, 2010, pp. 23-28. Disponible en Internet (2011): http://www.evocaimagen.com/cuadernos/cuadernos3.pdf

NEGROPONTE, Nicholas (1995): Being digital. Nueva York: Knopf.

PÉREZ DE SILVA, Javier (2002). La televisión ha muerto. La nueva producción audiovisual en la era de Internet: La tercera revolución industrial. Barcelona: Gedisa.

REGUEIRA, Javier (2011): Big brother is dead: el día en que el consumidor hizo callar las marcas. Madrid: Esic.

ROBERTS, Kevin (2005): El futuro en pantalla: Sisomo. Madrid: Empresa Activa.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2012 Cristina del Pino, Elsa Aguado

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...