Abstract
The film by Mexican director Alejandro Gonzalez Inarritu is an example of postmodern fiction that combine the classical models of institutional representation with multiframe fragmentary narrative schemes. In our work we try to explain the narrative models that coexist in Iñárritu's films, from the most realistic faithfully following the principles of André Bazin, to more formal models use abstract mounting, deconstructive style. Above all, we will try to deduce which ones are the narrative criteria that leads the director in each choice pursuing a global comprehension of cinema.
References
GÓMEZ TARÍN, Francisco Javier (2011): Elementos de Narrativa Audiovisual, Santander, Shangrilá Ediciones.
GONZÁLEZ IÑÁRRITU, Alejandro y AA.VV. (2006): Babel, Colonia, editado por Maria Hagerman para Taschen.
LIPOVETSKY, Gilles y SERROY, Jean (2009): La pantalla global. Cultura mediática y cine en la era hipermoderna, Barcelona, Anagrama.
ORELLANA, Juan y MARTÍNEZ, Jorge (2010): Celuloide posmoderno, Madrid, Ediciones Encuentro.
RÓDENAS PALLARÉS, José María (2000): La comunicación cinematográfica, Badajoz, Diputación de Badajoz,
TAYLOR, Charles (1994): La ética de la autenticidad, Barcelona, Paidós Ibérica.
REVISTAS NO CIENTÍFICAS
Cinemanía, nº 101 (Febrero 2004).
Imágenes de actualidad, nº 264 (diciembre 2006).
FUENTES AUDIOVISUALES
DVD, Sobre el mismo terreno: notas en desarrollo, (making of de Babel) Babel Productions.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2012 Juan Orellana Gutiérrez de Terán