New storylines in Hollywood films: evil as an element of persuasion
PDF (Español (España))

Keywords

cine
ficción
mal
personajes
ética films
fiction
evil
characters
ethics

How to Cite

Vela Valldecabres, D. . (2022). New storylines in Hollywood films: evil as an element of persuasion. COMMUNICATION. International Journal of Audiovisual Communication, Advertising and Cultural Studies, 1(10), 848–854. https://doi.org/10.12795/comunicacion.2012.v01.i10.67
Views
  • Abstract 16
  • PDF (Español (España)) 19

Abstract

Seduction through evil on the screens has been lately a common resource, due to several reasons:

1.- Firstly, new models of characters and scripts are being tested in order to avoid the tiredness that results from repeating the same topics. The antagonistic character becomes responsible for the attention the public.

2.- Secondly, this new tendency owes a great deal to the mimesis of current society, because films reflect the historical moment when they are produced.

3.- Last, films reveal that the human being is corrupted by a society that puts pressure on the individual through greed, art, or money.

https://doi.org/10.12795/comunicacion.2012.v01.i10.67
PDF (Español (España))

References

CAPOTE, Truman (1991): A sangre fría. Barcelona, Anagrama.

FUSTER, Enrique y GARCÍA-NOBLEJAS, Juan José (Eds.)(2011): Repensar la ficción. El mal moral en las pantallas: necesidades dramáticas y patologías industriales. Roma, EDUSC.

GARCÍA-NOBLEJAS, Juan José (2011): “Que Medea mate a sus hijos, pero no en escena” en FUSTER, Enrique y GARCÍA-NOBLEJAS, Juan José (Eds.): Repensar la ficción. Roma, EDUSC, pp. 27-44.

MANZÓN, Vicente (2004): El abismo tras el espejo. Los rostros del mal en el cine. Cáceres, Asociación Cinéfila RE BROSS.

MCCARTHY, Cormac (2006): No es país para viejos. Barcelona, Mondadori.

MENÉNDEZ SALMÓN, Ricardo (2007): Travesías del mal: Conrad, Celine, Bolaño. Oviedo, Servicio de publicaciones de la Universidad de Oviedo.

NUBIOLA, Jaime (2011): “La imaginación herida: algunas claves para recuperar la imaginación creativa”, en Fuster, Enrique y García-Noblejas, Juan José (Eds.): Repensar la ficción. Roma, EDUSC, pp. 13-26.

PAREYSON, Luigi (2001): “Ontologia e tragedia: necessità e libertà”, en Garelli, Gianluca: Filosofie del trágico. Milano, Mondadori, pp. 117-118.

SÁNCHEZ NORIEGA, José Luis (2005): Historia del cine. Teoría y géneros cinematográficos, fotografía y televisión. Madrid, Alianza Editorial.

WEIL, Simone (1994): La gravedad y la gracia. Madrid, Trotta

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2012 Daniel Vela Valldecabres

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...