The miscegenation of the account: narrative and characters in the series Lost
PDF (Español (España))

Keywords

Cultura
mestizaje
hibridación
personajes
Perdidos
Lost
narrativa audiovisual
posmodernidad Culture
miscegenation
hybridization
prominent figures
Lost
audiovisual narrative
postmodern

How to Cite

Pablo Cano Gómez, Ángel ., García González, I. M. ., & Robles Andreu, M. del C. . (2022). The miscegenation of the account: narrative and characters in the series Lost. COMMUNICATION. International Journal of Audiovisual Communication, Advertising and Cultural Studies, 1(10), 289–304. https://doi.org/10.12795/comunicacion.2012.v01.i10.24
Views
  • Abstract 37
  • PDF (Español (España)) 18

Abstract

The cultural migration has turned into an incipient phenomenon. He finds his reflection in the audio-visual fiction. In the latter years, the narrative speeches have increased the reflection of the migration and the mixture between distant worlds between them. The permanent mixture of styles, the overlap of cultures and the different knowledge converge on the representation ficcional. The personage is a way of joining styles, superposed knowledge. The personage shapes a diegetics reality and parallel to the physiognomy of the big contemporary cities. This investigation analyzes, across the narrative elements, the manners of construction of identities and the models of representation in Lost.

https://doi.org/10.12795/comunicacion.2012.v01.i10.24
PDF (Español (España))

References

BAL, Mieke (1998). Teoría de la narrativa. Una introducción a la narratología. Madrid, Editorial Cátedra.

CHATMAN, Seymour (1990): Historia y discurso. La estructura narrativa en la novela y en el cine. Madrid, Alfaguara.

GARCIA CANCLINI, Néstor (2000): “La globalización: ¿productora de culturas híbridas? “, en Actas del III Congreso Latinoamericano IASPM-AL, Colombia, 2000. Disponible en (20.12.2011): http://www.hist.puc.cl/iaspm/pdf/Garciacanclini.pdf

LIE, Rico (2002): “Espacios de comunicación intercultural”, en 23 Conferencia AIECS, Barcelona, 2002. Disponible en Internet (27.12.2011): http://www.aulaintercultural.org/IMG/pdf/espacios_de_comunicacion_intercultural.pdf

MALTOS ALCALÁ, Maricela, GELL LABAÑINO, Adia (2011): “Papel de la familia en el desarrollo de la identidad cultural de la Tribu Kikapú”. Disponible en Internet (11.12.2012): http://www.eumed.net/rev/cccss/13/magl.html

MORENO, Isidro (2003): Narrativa audiovisual publicitaria. Barcelona, Paidós.

PEÑA TIMÓN, Vicente (2001): Narración audiovisual. Madrid, Ediciones del Laberinto.

PÉREZ, Miguel y ALBA, Lluís (2010): Perdidos. La guía definitiva. 3ª edición, Palma de Mallorca Ediciones Dolmen. PÉREZ GÓMEZ, Miguel Ángel (2009): “El culto al píxel: una aproximación al retrogaming como forma de fandom” en Comunicación, Nº 7, Vol.1, año 2009, PP. 222-234.

SCHMIDT, Bettina E. (2002): “Teorías culturales posmodernas de Latinoamérica (y su importancia para la etnología) en Indiana, núm. 19-20, 2002, pp. 13-35. Ibero-Amerikanisches Institut, Alemania, 2002. Disponible en Internet (27.12.2011): http://www.iai.spkberlin.de/fileadmin/dokumentenbibliothek/Indiana/Indiana_19_20/02schmidt.pdf

UNESCO (2001): “Declaración universal de la UNESCO sobre la diversidad cultural”, París, 2 de noviembre. Disponible en Internet (9.1.2012): http://unesdoc.unesco.org/images/0012/001271/127162s.pdf

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2012 Ángel Pablo Cano Gómez, Isabel María García González, María del Carmen Robles Andreu

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...