Advertising discourse in the twenty-first century. From television to the Internet. New media or new forms of audio-visual consumption?
PDF (Español (España))

Keywords

Publicidad
Creatividad
formato
audiovisual
Internet Advertising
Creativity
format
audiovisual
Internet

How to Cite

Martín Casado, T. G. ., Echazarreta Soler, C. ., & Vinyals i Corney , M. (2022). Advertising discourse in the twenty-first century. From television to the Internet. New media or new forms of audio-visual consumption?. COMMUNICATION. International Journal of Audiovisual Communication, Advertising and Cultural Studies, 1(10), 164–175. https://doi.org/10.12795/comunicacion.2012.v01.i10.14
Views
  • Abstract 186
  • PDF (Español (España)) 114

Abstract

The study of XXI century advertising communication shows the importance of its ongoing development. Certainly this developement greatly affects the way that brands perform their advertising strategies. But undoubtedly audiovisual format is still the most used by agencies and advertisers to contact their audience.

The twentieth century was defined by development of the use of television, and XXI century is defined by development of internet usage, but the real question is if this change is just a change of mean of communication or a change of strategies and audiovisual advertising format to reach the target audience.

Current advertising messages are more interactive. Often consumers voluntarily participate in the campaign and even distribute it.

The change is of formats but of consumer´s relationship with audiovisual advertising message and product.

https://doi.org/10.12795/comunicacion.2012.v01.i10.14
PDF (Español (España))

References

ARROYO, I.(2005) La profesión de crear. Creatividad e investigación publicitarias, Madrid, Laberinto comunicación.

HERNANDEZ, C.(1995) Dimensión actual y tendencias de la creatividad publicitaria, Madrid, Edipo.

HERNANDEZ, C. (1999) Manual de Creatividad Publicitaria, Madrid,Síntesis.

HERNANDEZ, C. (1996) Percepción, contexto y creación del mensaje publicitario, España. Tesis doctoral, Universidad Complutense de Madrid, Madrid.

HERNANDEZ, C. (2004)“La creatividad publicitaria en España: características y evolución”, en El estado de la publicidad y el corporate en España y Latinoamérica, Villafañe, J. Pirámide, Madrid, pp. 51-70.

HERNANDEZ, C.(1998) “Creatividad publicitaria y contexto social” en Zer, revista de estudios de comunicación, Universidad del País Vasco, n.4, 1998, Disponible en Internet (14-5-2008): http://www.ehu.es/zer/zer4/caridad11.html. [14-5-2008]

MARTIN, T.G.(2010) El tratamiento de género en la creación del mensaje publicitario del medio prensa a comienzos del siglo XXI. Tesis Doctoral. Madrid. Universidad Complutense de Madrid.

MCLUHAM, M.(1996) Comprender los medios de comunicación. Las extensiones del ser humano, Barcelona, Paidós comunicación.

MCQUAIL, D.(1985) Introducción a la teoría de la comunicación de masas, Barcelona, Paídos, Barcelona.

RICARTE, J.M. (2000)Procesos y técnicas creativas publicitarias, Universidad Barcelona, Autónoma de Barcelona.

RICARTE: J. M. (2003) “La publicidad en España” en El Estado de la publicidad y el corporate en España y Latinoamérica: la gestión de los intangibles empresariales: informe anual 2003, Villafañe, J. Madrid, Universidad Complutense de Madrid.

Sitios WEB

Videos:

(25-1-2012)http://www.youtube.com/watch?v=xIHXrC6EyMM&feature=related

Videos:

(25-1-2012)http://www.youtube.com/watch?v=ekF94VRkLdU&feature=related

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2012 Teresa Gema Martín Casado, Carmen Echazarreta Soler, Manel Vinyals i Corney

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...