New Spanish public television: the Funding Act, audience ratings and an analysis of the channel’s promotional content, after advertising was banned
PDF (Español (España))

Keywords

televisión
publicidad
financiación
autopromoción
audiencias television
advertising
funding
self-promotion
audiences

How to Cite

López Gil, N. ., & Valderrama Santomé, M. . (2022). New Spanish public television: the Funding Act, audience ratings and an analysis of the channel’s promotional content, after advertising was banned. COMMUNICATION. International Journal of Audiovisual Communication, Advertising and Cultural Studies, 1(9), 205–221. https://doi.org/10.12795/comunicacion.2011.v01.i09.04
Views
  • Abstract 69
  • PDF (Español (España)) 26

Abstract

With advertisement elimination TVE finally gets that the programmatic model is not determined by the shares, in other words, the implicit dependence of the advertiser as the financial source. In this essay the present situation is studied by the audience analysis. Moreover, a field work, where more than 50 hours of TVE schedule are analyzed after the elimination of the advertisements, shows the kind of promotions and the quantity of publicity that TVE emits. Advertisement repetitions and the percentage of the total time of broadcastings along the day are also reflected in this study.

https://doi.org/10.12795/comunicacion.2011.v01.i09.04
PDF (Español (España))

References

BUSTAMANTE, Enrique (1999): La televisión económica. Barcelona, Editorial Gedisa.

CAFFAREL, Carmen (2007): “Algunas reflexiones en torno a la Televisión Digital Terrestre”, en Icono 14: Revista de comunicación y nuevas tecnologías. nº 9, 2007, pp. 15-19.

CAMACHO, Rafael (2006). El ajuste de las cuentas en el sector audiovisual: Teoría y práctica de la nueva televisión en España. Sevilla, Instituto Andaluz de Administración Pública.

CARRASCO, Pablo (2007). “Calidad en la producción de programas en las televisiones públicas”, en MORENO, Elsa et al.: Los desafíos de la televisión pública en Europa. Navarra, Universidad de Navarra, S.A (EUNSA), pp.71-74.

DAVARA, Francisco J. (2007). “La televisión digital terrestre en España. Hacia un nuevo desorden televisivo”, en MORENO, Elsa et al.: Los desafíos de la televisión pública en Europa. Navarra: Universidad de Navarra, S.A (EUNSA), pp.743-754.

DÍAZ, Lorenzo (2006), 50 años de TVE. Madrid, Alianza Editorial.

JIVKOVA, Dimitrina (2009), “La nueva Ley de Financiación de la Corporación RTVE: los peligros de la vía rápida”, en Actas del I Congreso Internacional Latina de Comunicación Social. Tenerife, Universidad de La Laguna.

ORTÚZAR, Andoni (2007). “La televisión pública en la era digital”, en: PEÑAFIEL SÁEZ, Carmen (Ed.): Transformaciones de la radio y la televisión en Europa. Bilbao, Servicio editorial de la Universidad del País Vasco, pp. 141-148.

PALACIO, Manuel, (2006), Las cosas que hemos visto. Madrid, Artegraf.

PIEDRAHITA, Manuel (2010), TVE en la encrucijada. La televisión pública ante el nuevo reto de emitir sin publicidad. Sevilla, Editorial Guadalturria.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2011 Noelia López Gil, Mónica Valderrama Santomé

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...