Towards a Spanish video game industry
PDF (Español (España))

Keywords

Videojuegos
industrias culturales
ayuda gubernamental Videogames
Cultural Industries
Government support

How to Cite

Checa Godoy , A. (2022). Towards a Spanish video game industry. COMMUNICATION. International Journal of Audiovisual Communication, Advertising and Cultural Studies, 1(7), 177–188. https://doi.org/10.12795/comunicacion.2009.v01.i07.12
Views
  • Abstract 83
  • PDF (Español (España)) 77

Abstract

In Spanish society, as in general in the whole western society, a significant qualitative change around videogames has become clear in recent years, reaching even governments. Videogames tend to be viewed as a cultural creation of huge potential. It is the moment to support the companies in order to set up a competitive Spanish industry of videogames.

https://doi.org/10.12795/comunicacion.2009.v01.i07.12
PDF (Español (España))

References

AGUADO, Juan Miguel y MARTÍNEZ, Inmaculada J. (coord.) (2008): Sociedad móvil. Tecnología, identidad y cultura. Madrid, Biblioteca Nueva.

BENITO GARCÍA, José M. (2006): “El mercado de los videojuegos. Unas cifras”, en Icono 14, nº 7. Disponible en Internet (10.01.2010):

http://www.icono14.net/revista/num7/articulos/Jose Maria Benito.pdf

BONET, Lluís (director) (2002): Libro blanco de las industrias culturales en Cataluña. Síntesis y conclusiones. Barcelona, Instituto Catalán de las Industrias Culturales.

DE LA FUENTE, Manuel y LÓPEZ, Guillermo (2008): “Historia, mercados y culturas del videojuego”, en Duran, J. y Sánchez, L. (ed.): Industrias de la Comunicación Audiovisual. Barcelona, Universitat de Barcelona, pp. 221-256.

ESTALLO, Juan Alberto (1995): Los videojuegos. Juicios y prejuicios. Planeta, Barcelona.

STUCCHI, Gaetano (2006): The role of the audiovisual publishers in the future of Communications. Milán: Unione Italiana Editoria Audiovisiva. Disponible en Internet (10.01.2010): http://www.univideo.org.

TEJEIRO SALGUERO, Ricardo y PELEGRINA DEL RIO, Manuel (2003): Los videojuegos. Qué son y cómo nos afectan. Barcelona, Ariel.

YAGÜE LLORENTE, Julián (redactor) (2006): Informe sobre el sector audiovisual español y su reforma. Madrid: Ministerio de Industria, Turismo y Comercio, Subdirección General de Estudios y Planes de Actuación.

OTROS RECURSOS ON-LINE

Academia de las Ciencias y las Artes de Televisión: http://www.academiatv.es.

Asociación Española de Comunicaciones Móviles: http://www.aecomo.org.

Asociación Española de Distribuidores y Editores de Software de Entretenimiento: http://www.adese.es.

Asociación para la Investigación de los Medios de Comunicación: http://www.aimc.es.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2009 Antonio Checa Godoy

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...