María del Mar Ramírez Alvarado y Ángeles Martínez-Garcíaz (2018): 50 imágenes para entender la comunicación en el siglo XX. ImagoMundi
DOI:
https://doi.org/10.12795/RiHC.2019.i13.12Keywords:
Comunicación, Historia, Imágenes, Periodismo, PublicidadAbstract
A lo largo de la historia, las imágenes han cumplido diferentes funciones expresando valores culturales propios de cada época, contribuyendo a representar ideas y creencias de la sociedad con el objetivo de recrear la realidad a través de elementos imaginarios. Las imágenes poseen un gran poder y son máquinas del tiempo que representan un contexto histórico o época determinada, es decir, sobreviven en la memoria de las personas y resumen cronológicamente a la perfección la aparición de nuevas concepciones sociales. Además, estas son el reflejo de la imaginación y de las las expectativas y deseos de los seres humanos, y son diseños que se acaban transformando en verdaderas obras de arte.
Downloads
References
Ramírez Alvarado, M. M. y Martínez-García, A. (2018). 50 Imágenes para entender la comunicación en el siglo XX. Imago Mundi. Valencia, Tirant Humanidades.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
RiHC. Revista internacional de Historia de la Comunicación is an open access publication, offering its content under the principle that making research available to the public free of charge contributes to the greater exchange of global knowledge.
RiHC. Revista internacional de Historia de la Comunicación adheres to the various initiatives that promote access to knowledge. All content is therefore free of charge and is published under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International license.
By virtue of this, the authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Open access content may be freely shared (that is, copied and redistributed in any medium or format) and adapted (remixed, transformed and built upon).
- Attribution: The user of the content must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. This may be done in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses the user or their use.
- Non Commercial: The content may not be used for any commercial purpose.
- Share Alike: If the content is remixed, transformed or built upon, it must be distributed under the same licence as the original.
- No additional restrictions: No legal terms or technological measures may be applied that legally restrict others from doing anything the licence permits.
Accepted 2019-11-26
Published 2019-12-26
- Abstract 207
- PDF (Español (España)) 55