Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Current
Anteriores
Announcements
About
About the Journal
Revisores
Periodicidad
Editorial Team
Política de acceso abierto
Proceso de evaluación por pares
Privacy Statement
Política antiplagio
Compromiso ético
Contact
Submissions
Estadisticas
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
No. 5 (2014)
No. 5 (2014)
Published:
2021-01-27
Full Issue
PDF (Español (España))
Estudios - Articles
NOTES ON THE ASSUMPTIONS OF PHILOSOPHICAL PRACTICE
Jose Luis Samper
15-31
PDF (Español (España))
PHILOSOPHY AS AN ART OF LIVING. SITUATING THE METHOD OF SOCRATIC DIALOGUE WITHIN A FRAMEWORK OF “CARE OF THE SELF”
33-54
PDF (Español (España))
PRACTICAL AND ACADEMIC PHILOSOPHY. CONFRONTATION OR CON-FRONTATION?
BERNHARD JOSEF SYLLA
55-76
PDF (Español (España))
THE IMPORTANCE AND APPLICABILITY OF PHILOSOPHY FOR CHILDREN IN TODAY'S SOCIETY
77-106
PDF (Español (España))
ORTEGA Y GASSET AND REAL LIFE
107-125
PDF (Español (España))
PHILOSOPHY FOR/WITH CHILDREN: HERMENEUTICAL DIMESSIONS AND EXERCISES
Humberto González Galván
127-148
PDF (Español (España))
Comentarios, informes y entrevistas - Commentaries, reports and interviews
THE OLA, CONSCIENCIA PROJECT
NAZARET BARROS, Mendo de Castro Henriques
151-161
PDF (Español (España))
INTERNATIONAL CONFERENCE “LONERGAN. PERSPECTIVAS ACTUAIS DE FILOSOFIA APLICADA”
Joaquim António Pinto
163-173
PDF (Español (España))
Reseñas - Reviews
Reseñas del número 5
Jorge Sánchez-Majavacas Mellado, Miguel Mandujano Estrada, Juan Carlos Gómez
177-191
PDF (Español (España))
Follow us
Facebook
Twitter
Youtube
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Block title
Filosofía para Niños. Un proyecto para aprender a filosofar
65
MATTHEW LIPMAN: UNA BIOGRAFÍA INTELECTUAL
26
El pensamiento crítico como requisito para la alfabetización digital en el contexto socio-cultural actual
25
FILOSOFÍA PARA NIÑOS: GENEALOGÍA DE UN PROYECTO
20
Validación de un cuestionario sobre actitudes del profesorado ante la filosofía con o para niños/as
19