Thinking skills development on 9-year-old children through the philosophical novel Kio and Gus of the Philosophy for Children program
Abstract
This paper analyzes the influence of implementing the Philosophy for Children Program (P4C) on the development of thinking skills in 12 fourth-grade primary education students at Jesús Jiménez Zamora School in Cartago, Costa Rica. The study employed philosophical didactic designs, the use of the philosophical novel Kio and Gus and the Teacher's Manual. The research problem is framed within the teaching and didactic methods for philosophical learning and the development of thinking skills. The research confirms that implementing the P4C program in the fourth year of basic education has a positive impact on the development of cognitive thinking skills and extends to the social and community aspects of research.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
1. Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
2. Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
3. Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).
- Abstract 124
- pdf (Español (España)) 263