THE ROLE OF EXPERIENCE AND TEACHER TRAINING IN THE PHILOSOPHY OF EDUCATION OF JOHN DEWEY AND MATTHEW LIPMAN
Abstract
The philosophy of education is a branch of knowledge that focuses its research on the analysis of educational processes, which is why it has special practical relevance in the philosophical field, which has traditionally been related to theoretical issues. Within this field, we meet two thinkers who have shared their concern to bring a didactic of thought to the classroom: John Dewey and Matthew Lipman. Although they are separated by more than half a century, however, there is a complementarity in their studies that we will try to demonstrate. Both are part of the philosophy of education, implementing work methodologies aimed at teacher training from a philosophical angle. Our objective is to investigate the role that experience has occupied in the philosophy of education in both thinkers, as well as its application to the training proposals for teacher training.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
1. Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
2. Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
3. Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).
- Abstract 498
- PDF (Español (España)) 758