PHILOSOPHY FOR CHILDREN: A CHALLENGE FOR ETHICAL AND VALUES EDUCATION
Abstract
This research is based on Colombia's need to develop critical thinking, mainly in primary basic education children, in response to the growing problem of school conflicts in and out of the classroom. This can be addressed from the implementation of Philosophy for Children (FpN), because from the analysis of everyday situations, some of them turned into anecdotes, the teacher promotes thinking skills that argue them and get them through the nuance of criticism. This process can be articulated with the innovations that both Colombian legislation and contemporary education aim, generating awareness in the student of solutions by the concerted way, reaching agreements and conciliations to approach the Conflict.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
1. Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
2. Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
3. Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).
- Abstract 498
- PDF (Español (España)) 314