Abstract
In this paper, we are trying to analyze transformations that current communication settings are submitted to as public channels of sociocultural activity of the people. This fact implies the examination of changes experienced by social paradigm changes and its conversion into a narrative line that uses the cultural dimension as a claim. The ability of mass media to make public the reality gets involved with the Advertising power in order to turn themselves into organizers of the society activity.
References
BOSMAN, J. (2006): “El código Da Vinci se convierte en una marca multimillonaria”, en El País - Suplemento New York Times, 08/06/2006.
BREA, José Luis (s. d.): “La estetización difusa de las sociedades actuales -y la muerte tecnológica del arte”, en http://alepharts.org/pens/estetiz.html (consulta 05/06/2006).
CÓZAR, José Manuel de (Ed.) (2002): Tecnología, civilización y barbarie. Barcelona: Anthropos.
GARCÍA CANCLINI, Néstor (1999): La globalización imaginada. Buenos Aires: Paidós.
—— (2004): Diferentes, desiguales y desconectados. Mapas de la interculturalidad. Barcelona: Gedisa.
MÉNDEZ RUBIO, Antonio (1997): Encrucijadas. Elementos de crítica de la cultura. Madrid: Frónesis/Cátedra.
PARDIÑAS, Rubén (2004): Seamos serios, pero no tanto. Arte, filosofía y la persistencia de lo sublime. Madrid: Lengua de Trapo.
POSTMAN, Neil (1991): Divertirse hasta morir. El discurso público en la era del “show business”. Barcelona: Ediciones de la Tempestad.
RODRÍGUEZ MAGDA, Rosa María (1989): La sonrisa de Saturno. Hacia una teoría transmoderna. Barcelona: Anthropos.
THOMPSON, John B. (1990): Ideology and Modern Culture, Cambridge: Polity Press.
—— (2003): “La transformación de la visibilidad”, Estudios Públicos, 90, otoño 2003, pp. 273-296.
TOURAINE, Alain (2005): Un nuevo paradigma para comprender el mundo de hoy. Barcelona: Paidós.
VERDÚ, Vicente (2005): Yo y tú, objetos de lujo. El personismo: la primera revolución cultural del siglo XXI. Barcelona: Debate.
VV.AA. (2003): Libro de tendencias 2002/03. Madrid: Carat Expert.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2006 César San Nicolás Romera