Abstract
The star of the cinema since prescriptor in a spot of the prestigious brand Chanel Nº5 does not consist of appearing only expressing a few lucid and poetical words it brings over of the qualities of the product, but his presence goes beyond his perfect diction or his physical attraction. It is a question of presenting a message, which somehow, his imaginary one incorporates into the narrative concept of the spot. In other words, the prescriptores are chosen because they serve as species of archetype and this archetype (hero) allows to construct the beginning of the pleasure: the engine of the desire towards the product and the brand.
References
AAKER, David y MYERS, J. G. (1993): “Management de la publicidad: perspectivas prácticas”. Barcelona, Hispano Europea.
BASSAT, Luis (2001): “El libro rojo de la publicidad”. Barcelona, Debolsillo.
BENET, Vicente J., y NOS ALDÁS, Eloísa (eds.) (2003): “La publicidad en el tercer sector: tendencias y perspectivas de la comunicación solidaria”. Barcelona, Icaria.
BENET, Vicente J. “La cultura del cine: introducción a la historia y la estética del cine” (2004): Barcelona, Paidos.
DIEZ PUERTAS, Emeterio (2006): “Narrativa fílmica: Escribir la pantalla, pensar la imagen”. 2ª Edición, Madrid, Fundamentos.
GENETTE, Gerard (1989): “Palimpsesto”. Madrid, Taurus.
GREIMAS, Algirdas J. (1971): “Semántica estructural”. Madrid, Gredos.
HELLÍN ORTUÑO, Pedro (2007): “Publicidad y valores posmodernos”. Madrid, Siranda editorial.
HENRIK, S. (1999): “Promoción de ventas o el nuevo poder comercial”. Madrid, Ediciones días de santos, S.A.
LEÓN, José L. (1992): “Persuasión de masas: sicología y efectos de las comunicaciones”. Bilbao, Deusto.
MORENO, Isidro (2003): “Narrativa audiovisual publicitaria”. Barcelona, Paidós.
MORÍN, Edgar (1972): “Las stars: servidumbres y mitos”. Barcelona, Dopesa.
PERALES BAZO, Francisco, y ALVARADO, Alfonso C. (2007): “Cine y publicidad”. Madrid, Fragua.
RODRÍGUEZ ARDURA, Inma (2007): “Estrategias y técnicas de comunicación: Una visión integrada en el marketing”. Barcelona, UOC.
ROMÁN CALVO, Norma (2007): “El modelo actancial y su aplicación”. México, Editorial Pax.
SÁNCHEZ NAVARRO, Jordi (2006): “Narrativa audiovisual”. Barcelona, UO
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2016 Juana Taveras Suero