- The study of advertising strategies breaking away from ageism.
- The representation of old age and aging in advertising.
- The analysis of the intersection of age and gender in advertising discourse.
- The engagement of advertising with active aging.
- The representation of the elderly: a comparison of commercial campaigns versus institutional or third sector campaigns.
- The analysis of profiles, age and gender in the advertising industry.
- The causes and consequences of the juniorization of agencies.
- The influence of the agency's work team on the message.
- The analysis of profiles, age and gender in the advertising client.
- The beliefs of creative teams about old age and aging.
- Araceli Castelló-Martínez ( Universidad de Alicante).
- María del Rocío Blay-Arráez (Universitat Jaume I de Castellón).
- María Elvira Antón-Carrillo (Universitat Jaume I de Castellón).
- Antón-Carrillo, E., Mut-Camacho, M. & Blay-Arráez, R. (2022). Envejecimiento e identidades de género en la publicidad de televisión en España. En Ruiz Sánchez, J. C. y Cotán Fernández, A. (Coords.), Muros de discriminación y exclusión en la construcción de identidades: la mirada de las Ciencias Sociales (1090-114). Dykinson.
- Club de Creativos & APG España (2022). II Estudio de la Industria Publicitaria. http://tinyurl.com/cdec-apgspain
- Compte Pujol, M. (2023). Edadismo y publicidad: las marcas ya no esconden (tanto) las canas. COMeIN, 133. https://doi.org/10.7238/c.n133.2342
- De-Andrés-Del-Campo, S. & De-Lima-Maestro, R. (2014). Critical analysis of government vs. Commercial advertising discourse on older persons in Spain. Comunicar, 42, 189-197. https://doi.org/10.3916/C42-2014-19
- Guarinos, V., & Medina, R. (2023). Palabras mayores. La necesidad de los estudios etarios en comunicación para un cambio social. Fonseca. Journal of Communication, 26, 1.9. https://doi.org/10.14201/fjc.31337
- Jurado, M. (2023). Mónica Moro, publicista: “Muchas empresas tienen prejuicios y no quieren ser `marcas de viejos´”. 65YMás.com (August 20). http://tinyurl.com/jurado-2023
- Mancebo-Aracil, J. F. (2014). Mayores, publicidad y medios de comunicación: Una revisión teórica. Historia y Comunicación Social, 19, 573-588. https://doi.org/10.5209/rev_HICS.2014.v19.45050
- Más Mujeres Creativas (2024). Por qué te vas. http://tinyurl.com/mmc-porquetevas
- Milagro, M. (2021). El poder de la marca: valores y actitudes para cambiar el mundo. Telos: cuadernos de comunicación e innovación, 116, 22-25. https://bit.ly/milagro-2021
- Nos Aldás, E. & Farné, A. (2019). Comunicación transgresora de cambio social: epistemologías performativas y eficacia cultural. Convergencia. Revista de Ciencias Sociales, 27, 1-26. https://doi.org/10.29101/crcs.v27i0.12720
- Ramos-Soler, I. & Carretón-Ballester, M. C. (2012). Presencia y representación de las personas mayores en la televisión española. Revista Española de Geriatría y Gerontología, 47(2), 55-61. https://doi.org/10.1016/j.regg.2011.11.010
- Ramos-Soler, I. & Papí-Gálvez, N. (2012). Personas mayores y publicidad: Representaciones de género en televisión. Estudios sobre el Mensaje Periodístico,18, 753-762. https://doi.org/10.5209/rev_ESMP.2012.v18.40954
- Solana, D. (2010). Postpublicidad. Reflexiones sobre una nueva cultura publicitaria en la era digital. Postagencia.
- Soria Ibáñez, M. M. & Gómez Nieto, B. (2017). Análisis del rol profesional de mujeres y hombres en las agencias de publicidad españolas. Percepciones e integración de igualdad de oportunidades. Sphera Publica, 2(17), 167-193. http://tinyurl.com/soria-gomez-2017
- Sra. Rushmore (2018). La representación de las personas mayores de 50 años en la publicidad española actual. http://tinyurl.com/srarushmore-2018