Expressions of terror and the perspective of children: pointers for interpreting Marcelo Piñeyro’s Kamchatka
PDF (Español (España))

Keywords

Cine político
análisis del discurso
narratología Political cinema
speech analysis
narratology

How to Cite

Vázquez Medel, M. A. (2022). Expressions of terror and the perspective of children: pointers for interpreting Marcelo Piñeyro’s Kamchatka. COMMUNICATION. International Journal of Audiovisual Communication, Advertising and Cultural Studies, 1(6), 46–55. https://doi.org/10.12795/comunicacion.2008.v01.i06.04
Views
  • Abstract 53
  • PDF (Español (España)) 24

Abstract

In 1976, argentine government plunged people into horror. Kamchatka’s a good example of this situation. This article studies one of the formal codes of the film: the narrative mechanism that shows how reality is seen by children.

https://doi.org/10.12795/comunicacion.2008.v01.i06.04
PDF (Español (España))

References

Centro de Comunicación y Pedagogía (2004): “Guía Didáctica de la película Peter Pan. La gran aventura”, en Making Of. Cuadernos de Cine y Educación, nº 23.

FIGUERAS, Marcelo (2002): Kamchatka. Guión cinematográfico de __, Madrid, Ocho y medio.

FIGUERAS, Marcelo (2003): Kamchatka, Madrid, Alfaguara.

JIMÉNEZ, Juan Ramón (1997): Platero y yo. Ed. de Jorge Urrutia. Madrid, Biblioteca Nueva.

MACCARI, Bruno: “Felices juntos”, en http://www.otrocampo.com/criticas/kamchatka.html (11.04.04).

MERIKAETXEBARRIA, Antón: “Hijos de un mismo Dios. Una mirada implacable”, En http://cine.diariosur.es/datos/peliculas/pelicula120102c.html (11.04.04)

ROJAS APEL, Alberto: “El T.E.G. y las escondidas”, en http://www.filmonline.com.ar/nuevo/estrenos/ghijklm/kamchatka.htm

(11.04.04).

VALLES CALATRAVA, José R. (dir.) (2002): Diccionario de Teoría de la Narrativa

VAREA, Fernando: “Mirada infantil en tiempos de dictadura”, en http://www.cineindependiente.com.ar/dossier/?cod=113&PHPSESSID=27387d12fb79e7f61530d555f5ec1412

VÁZQUEZ MEDEL, M. A. (1998): "La imagen cinematográfica, más allá de la mirada", en AA.VV.: Cien años de cine: la fábrica y los sueños, Sevilla, Facultad de Ciencias de la Información, pp. 381-388.

VÁZQUEZ MEDEL, M. A. (1999): “Palabra e Imagen: de la transformación de los signos a los signos de la transformación”, en G. N. Ricci (ed.)(1999): ImagineSegno- Parola. Processi di transformazione, Tomo II, Macerata, Giuffrè editore, pp. 405-419.

VÁZQUEZ MEDEL, M. A. (2000): “Del escenario espacial al emplazamiento”, en Sphera Publica, nº 0, pp. 119-135.

VÁZQUEZ MEDEL, M. A. (2001): “Lenguaje, representación, horror: deshumanización y rehumanización en el arte y la literatura (la década decisiva: 1910-1919)”, en E. Arias- E. Barroso- M. Parias- M.J. Ruiz (eds.): Comunicación, Historia y Sociedad. Homenaje a Alfonso Braojos, Universidad de Sevilla, Sevilla, págs.739-753.

VÁZQUEZ MEDEL, M. A. (2002): “Adaptaciones cinematográficas y televisivas de obras teatrales: una aproximación desde la pragmática de la comunicación”, en J. Romera Castillo (ed.): Del teatro al cine y la televisión en la segunda mitad del siglo XX. Madrid, Visor, pp.179-192.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2008 Manuel A. Vázquez Medel

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...