EDUCATIONAL ARCHAELOGICAL METHOD
Abstract
The following paper will explain a Method called Educational Archeology. That one has been developed by our Philosophical Group in recent years.
In order to accomplish this, we will make an exposition that goes through our conceptual sources conformed by authors like Heidegger, Foucault, Deleuze and Guattari, and also thinkers linked to the Practice of Philosophy with children specifically.
Our purpose is to present the construction of a Philosophical Educational Practice as one that aims to approach traditional school knowledge -of the Programs of the Ministries of Education in Argentina- by deconstructing, decomposing their curricular areas based on the proposals of the authors mentioned and the Methodology of the Children's Philosophy Program, projected by Lipman, complex and problematized by different thinkers, as well as agency by an appropriation that our Educational Institution was allowedto perform.
Thus, we hope that Philosophical Practice enters the Educational System to rethink and shake up its foundations.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
1. Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
2. Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
3. Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).
- Abstract 86
- PDF (Español (España)) 30