A Luncheon for Suffrage: Theatrical Contributions of Heterodoxy to the Enfranchisement of the American Woman
Resumen
ABSTRACT: This article explores and discusses the intertextualities that are found in selected plays written in the circle of Heterodoxy in the 1910s, the Greenwich Village-based radical club for unorthodox women. The article examines some of the parallels that can be found in Charlotte Perkins Gilman’s Something to Vote For, George Middleton’s Back of the Ballot, Mary Jenney Howe’s An Anti-Suffrage Monologue and Telling the Truth at the White House, written in collaboration with Paula Jakobi, Mary Shaw’s The Parrot Cage and The Woman of It, and Susan Glaspell’s Trifles, Bernice, Chains of Dew and Woman’s Honor. The works are put in the context of the national movement for woman suffrage and focuses on the authors’ arguments for suffrage as well as on their formal choices, ranging from realism to expressionism, satire and parody.
RESUMEN: El presente artículo explora y discute las intertextualidades que se encuentran en una selección de obras escritas en el círculo de Heterodoxy, el club para mujeres no-ortodoxas con base en Greenwich Village, en la década de 1910. Este artículo examina algunos de los paralelismos existentes entre Something to Vote For de Charlotte Perkins Gilman, Back of the Ballot de George Middleton, el Anti-Suffrage Monologue de Mary Jenney Howe y su obra Telling the Truth at the White House, escrita en colaboración con Paula Jakobi, las obras The Parrot Cage y The Woman of It de Mary Shaw, y Trifles, Bernice, Chains of Dew y Woman’s Honor de Susan Glaspell. Las obras se contextualizan dentro del movimiento por el sufragio de la mujer en los Estados Unidos y se centra en los argumentos a favor del sufragio que los autores presentan, así como en sus elecciones formales, que varían del realismo al expresionismo, pasando por la sátira y la parodia.
Descargas
Métricas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
- Resumen 126
- PDF (English) 54