The Americanization of a Bigot: From Till Death Us Do Part to All in the Family
Abstract
ABSTRACT: This essay discusses the similarities and differences between the British sitcom Till Death Us Do Part (1965-68, 1972-75) and its American adaptation All in the Family (1971-79). After briefly tracing the genesis of these programs, it focuses on the process of social and cultural translation which gave life to the American version and made it one of the most popular and, at the same time, most controversial programs in the history of American television. Like its British model, All in the Family offended many for having at its centre the figure of a husband/father who freely gives vent to his prejudice against women and minorities. Through a comparative analysis of characters and plots, this essay argues that while the British original was more daring in its language, its American counterpart was much bolder in its subject-matter, venturing as it did into areas that had previously been deemed unsuitable for popular entertainment.
RESUMEN: Este ensayo analiza las similitudes y diferencias entre la comedia televisiva británica Till Death Us Do Part (1965-68, 1972-75) y su adaptación americana, All in the Family (1971-79). Tras hacer una breve historia de la génesis de estos programas, se centra en el proceso de traducción social y cultural que dio vida a la versión americana y la convirtió en uno de los programas más populares, y al mismo tiempo más controvertidos, de la historia de la televisión americana. Como su modelo británico, All in the Family ofendió a muchos al tener como centro la figura de un esposo/padre que da rienda suelta a su prejuicio contra las mujeres y las minorías. A través de un análisis comparativo de personajes y argumentos, este ensayo aduce que aunque el original británico era más atrevido en cuanto a lenguaje, su contrapartida americana era mucho más osada en cuanto a temas, aventurándose como lo hizo en áreas que anteriormente se habían considerado inapropiadas para el entretenimiento popular.
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