Margaret Fuller and Education: Between History and Aesthetics

Authors

  • Ricardo Miguel Alfonso

Abstract

ABSTRACT: This essay examines the significance of historical knowledge in the context of Margaret Fuller‟s educational proposals, especially in Woman in the Nineteenth Century (1845). Starting from the idea that the idea of knowing history, especially during the Romantic generation in the US but also in Europe, is based on a relentless process of idealization of its main figures, I want to demonstrate that in Fuller‟s case this method is radicalized. So much so that Fuller literally reinvents certain historical processes and subjects (especially in the case of the Spanish Exaltados, as I analyze towards the end of the essay) in order to turn them into “useful” elements for her educational project and make them meaningful for her vision of female emancipation.

RESUMEN: Este trabajo explora la relevancia del conocimiento histórico dentro del contexto de la obra de Margaret Fuller y de sus propuestas educativas, en especial en Woman in the Nineteenth Century (1845). Partiendo de la base de que el conocimiento histórico, al menos en la generación romántica de Estados Unidos, aunque también en Europa, viene mediatizado por una constante idealización de sus figuras, queremos demostrar que en el caso de Fuller este proceso se lleva al extremo. Hasta el punto es así que la autora llega a reinventar literalmente determinados elementos y sujetos históricos (sobre todo en el caso de los Exaltados españoles, como se explica al final del ensayo) con el propósito de ponerlos al servicio de sus ideales educativos y así hacerlos “útiles” para su proyecto de emancipación femenina. 

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Published

2018-01-17

How to Cite

Miguel Alfonso, R. “Margaret Fuller and Education: Between History and Aesthetics”. Revista De Estudios Norteamericanos, no. 20, Jan. 2018, https://revistascientificas.us.es/index.php/ESTUDIOS_NORTEAMERICANOS/article/view/4597.

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)